Klub Passata 35i
Forum Passata B3/B4

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  PortalKlubowy Portal  fanpageFanpage FB

Poprzedni temat «» Następny temat
Odpowiedz do tematu
Wymiana uszczelki pod miską olejową
Autor Wiadomość
silver 644 
Specjalista



Auto: Das Auto
Silnik: TDI
Pomógł: 15 razy
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 2974
Skąd: Ziemia Kłodzka - Turystyczne Hrabstwo Sudetów ( DKL )
Wysłany: 17-01-10, 21:12   Wymiana uszczelki pod miską olejową

Wymianę cieknącej uszczelki pod miską olejową polecam przy wymianie oleju w silniku (choć to niekonieczne).

Do wykonania całej wymiany potrzebujemy 4 klucze :

- klucz płaski 11 i 19 do spuszczenia oleju z miski olejowej.
- torx T-30

- długi klucz nasadowy 10


1. Na początek spuszczamy olej z miski olejowej (odkręcamy śrubę i wylewamy olej do pojemnika)


2. Po spuszczeniu oleju odkręcamy osłonę koła zamachowego - jest przykręcona 2 śrubami, które odkręcamy płaskim kluczem 11,


A oto odkręcona osłona koła zamachowego


3. Następnie odkręcamy wszystkie śruby mocujące miskę olejową


Do odkręcenia 2 śrub między skrzynią biegów, a silnikiem potrzeba najpierw odkręcić osłonę koła zamachowego-
patrz punkt powyżej.

Do odkręcenia tych dwóch śrub potrzebujemy długi nasadowy klucz 10, ponieważ są one w połowie schowane w obudowę skrzyni biegów


4. Po odkręceniu i wyjęciu miski olejowej zdejmujemy starą uszczelkę i czyścimy miskę olejową w środku.



Możemy sobie obejrzeć silnik od środka (tłoki, korbowody)


5. Po wyczyszczeniu miski olejowej zakładamy nową uszczelkę i przykręcamy miskę olejową (przykręcamy z wyczuciem wszystkie śruby mocujące miskę olejową) na krzyż tak, jak dokręca się uszczelkę głowicy silnika.

6. Później przykręcamy osłonę koła zamachowego (punkt.2)

7. Następnie wkręcamy śrubę spustową oleju (punkt.1)

8. I wlewamy olej do silnika.

Powodzenia, może to się komuś przyda.
 
 
FAZI157 
Forumowicz


Auto: Passat Variant 95r.
Silnik: 1,9 TDI 1Z
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 153
Skąd: Poznań
Wysłany: 18-01-10, 23:52   

Uwaga na te dwie śruby pod osłoną koła zamachowego. Są one schowane do połowy za obudowę sprzęgła i trudno je wkręcić prosto, a wchodzą one w aluminiową pokrywę łożyska wału korbowego i łatwo przekręcić ten gwint. Do wkręcenia tych śrub potrzebne są palce pianisty połamane w kilku miejscach.
 
 
ernest_1978 
Specjalista



Auto: PASSAT VARIANT 1.9 TDI GT ''XII 93
Silnik: 1Z
Wiek: 35
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1258
Skąd: lubelskie LUB
Wysłany: 29-03-11, 20:33   Re: Wymiana uszczelki pod miską olejową

Na chwilę obecną te dwie śrubeczki obok koła zamachowego rozłożyły mnie na łopatki. Czym wy je wkręcaliście? <57>
_________________
nie kupuję aut nowych tylko testowane w reichu...
 
 
silver 644 
Specjalista



Auto: Das Auto
Silnik: TDI
Pomógł: 15 razy
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 2974
Skąd: Ziemia Kłodzka - Turystyczne Hrabstwo Sudetów ( DKL )
Wysłany: 29-03-11, 22:10   Re: Wymiana uszczelki pod miską olejową

Ja mam taki klucz, jak napisałem powyżej w opisie - długi klucz nasadowy 10 (jest nawet fotka ) .
Wiem, że jest ciężko, ale tylko taki klucz udało mi się tam włożyć.
Jak je odkręcisz, to bardzo uważaj przy wkręcaniu ich - bardzo łatwo wkręcić je krzywo i jak zerwiesz gwint, to już masz BIG PROBLEM.
Ja podchodziłem do wkręcania ich klika razy :forum:
_________________
Nietrzeźwy kierowca musi stracić prawo jazdy raz na zawsze. I to nie tylko ten, który spowoduje wypadek. Bez względu na to, kim jest. Księdzem,rolnikiem czy posłem, urzędnikiem czy policjantem, bezrobotnym ojcem wielodzietnej rodziny czy popularnym artystą, lekarzem czy prokuratorem. Surowe prawo, jednakowe dla wszystkich, konsekwentnie stosowane. To jedyna droga. <10>


Bój sie dwumasy!!!!!! Podobno zjada dzieci, a z kości wysysa szpik <lol>
 
 
grzyb 
Klubowicz



Auto: Karawan
Silnik: 2.0 ABF
Pomógł: 6 razy
Wiek: 32
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1792
Skąd: Szczecinek
Wysłany: 29-03-11, 22:16   Re: Wymiana uszczelki pod miską olejową

Użyj imbusa z końcówką kulową, powinno pójść bez problemu. Z przykręceniem też nie miałem kłopotów.
_________________

Mój Karawan
 
 
monter 
Specjalista



Auto: 2xmk3 b4
Silnik: 1Z ABS AAA
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 1232
Skąd: Mazury
Wysłany: 29-03-11, 22:36   Re: Wymiana uszczelki pod miską olejową

A ja używam przedłużki uchylnej 1/4 cala i nasadki 10 mm, skróconej szlifierką - ile się dało.
"grzyb" napisał/a:
Użyj imbusa z końcówką kulową, powinno pójść bez problemu

Też dobry patent, ale tylko w B4. W starszych VW, np B3 stosowali zwykłe śrubki M6, bez miejsca na imbus.
_________________
ekspert to ktoś kto popełnił już wszystkie błędy
przygotowania do zimy - mk3 syncro swap zakończony :)
 
 
Daniel89 
Specjalista



Auto: Passat B4
Silnik: 1.9TDI
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 4524
Skąd: Bystra (SZY) Żywiec
Wysłany: 29-03-11, 23:30   Re: Wymiana uszczelki pod miską olejową

Ale tam jest torx z tego co pamiętam.
_________________
Passat B4 1.9 TDi 1Z 1995r.

Wartość kobiety i samochodu jest odwrotnie proporcjonalna do ilości nałożonej szpachli.
 
 
 
silver 644 
Specjalista



Auto: Das Auto
Silnik: TDI
Pomógł: 15 razy
Wiek: 38
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 2974
Skąd: Ziemia Kłodzka - Turystyczne Hrabstwo Sudetów ( DKL )
Wysłany: 31-03-11, 20:13   Re: Wymiana uszczelki pod miską olejową

Jeśli masz prostą miskę i skręcisz śruby na krzyż - tak jak dokręca się głowicę,to nie powinno nic przeciekać.
Ale nie zaszkodzi też dać silikon wcześniej.
_________________
Nietrzeźwy kierowca musi stracić prawo jazdy raz na zawsze. I to nie tylko ten, który spowoduje wypadek. Bez względu na to, kim jest. Księdzem,rolnikiem czy posłem, urzędnikiem czy policjantem, bezrobotnym ojcem wielodzietnej rodziny czy popularnym artystą, lekarzem czy prokuratorem. Surowe prawo, jednakowe dla wszystkich, konsekwentnie stosowane. To jedyna droga. <10>


Bój sie dwumasy!!!!!! Podobno zjada dzieci, a z kości wysysa szpik <lol>
 
 
Daniel89 
Specjalista



Auto: Passat B4
Silnik: 1.9TDI
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 4524
Skąd: Bystra (SZY) Żywiec
Wysłany: 31-03-11, 21:39   Re: Wymiana uszczelki pod miską olejową

Też kręciłem na krzyż, ale zaczęło przeciekać, więc silikon i problemie.
_________________
Passat B4 1.9 TDi 1Z 1995r.

Wartość kobiety i samochodu jest odwrotnie proporcjonalna do ilości nałożonej szpachli.
 
 
 
jarcun 
Specjalista


Auto: passat
Silnik: 1.9
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 2095
Skąd: gdańsk
Wysłany: 23-09-13, 23:17   Re: Wymiana uszczelki pod miską olejową

Ważne też - jak się odkręca, bo jak jedziesz po kolei, to można odkształcić materiał...
_________________
Variant GL
Nagle gwizd, nagle świst, para buch, turbo w ruch.
 
 
 
grzeguru 
Młody


Auto: passat b4
Silnik: 1.9td aaz
Dołączył: 13 Cze 2013
Posty: 56
Skąd: ESK
Wysłany: 25-09-13, 16:04   Re: Wymiana uszczelki pod miską olejową

Dodajmy, że niektórzy mają metalową uszczelkę i żeby ją wyjąć, to trzeba odkręcić smok pompy olejowej.
Sama uszczelka też nie zawsze chce odejść bezproblemowo.
_________________
https://zarabiajzfm.fora.pl
 
 
Tyber 
Czerwiec 2014



Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI (AFN)
Imię: Tyberiusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 665
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23-01-14, 00:56   

Niby nic trudnego :)
Mnie czeka wymiana miski (Jeszcze jedno uderzenie i będzie dziura) a przy okazji uszczelki (Dam "stara" mającą nie cały rok "Erling" tyle, że wspomogę ją Sylikonem)
_________________
 
     
corvin 
Passat Maniak



Auto: Passat B4 Variant "Freeway"
Silnik: 1.9 TDI, 1Z, 90KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 359
Skąd: Opole
Wysłany: 09-07-14, 13:45   

grzeguru napisał/a:
Dodajmy, że niektórzy mają metalową uszczelkę i żeby ją wyjąć, to trzeba odkręcić smok pompy olejowej.

Jak to metalową? Czy da się bez odkręcania miski zdiagnozować czy uszczelka jest metalowa czy z innego tworzywa? Czy może jest to uszczelka elastyczna z metalowym elementem?
Na tej stronie:
http://www.iparts.pl/auto...914-100490.html
Nie znalazłem uszczelki metalowej. Są za to papierowe czy gumowe. Rozpiętość cenowa też jest różna. W związku z tym w jaką uszczelkę warto zainwestować?
 
     
Camel81 
Moderator



Auto: Volltreffer ;)
Silnik: VR5 AQN
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 1712
Skąd: Bütow
Wysłany: 09-07-14, 13:50   

Papierowa z powodzeniem wystarczy. Do V5, co się zdziwiłem, katalog podaje... silikon i też jest ok.
_________________

 
     
Tyber 
Czerwiec 2014



Auto: Passat B4 Kombi
Silnik: 1.9 TDI (AFN)
Imię: Tyberiusz
Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 665
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 09-07-14, 14:17   

Ja właśnie 30min temu skończyłem wymieniać miskę Olejową + Olej.
corvin napisał/a:
w jaką uszczelkę warto zainwestować?
Ja dałem gumową Erling + Sylikon (Koszt koło 90zł w InterCars'ie) Efekty zobaczę później czy gdzieś przecieka. Podejrzewam, że będzie ciekło ponieważ 2 śruby krzywo się wkręciły :/ . . .
_________________
 
     
corvin 
Passat Maniak



Auto: Passat B4 Variant "Freeway"
Silnik: 1.9 TDI, 1Z, 90KM
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Mar 2011
Posty: 359
Skąd: Opole
Wysłany: 09-07-14, 14:41   

Przy zakładaniu nowej uszczelki:
- czy sylikon jest konieczny (jaki)?
- czy tę uszczelkę smaruje się olejem przed założeniem (analogicznie jak w przypadku filtra oleju?
- co z tą uszczelką metalową i koniecznością odkręcenia smoka (w czym tu jest największy problem)?

[ Dodano: 09-07-14, 14:41 ]
Ponieważ nie jestem biegły w temacie mechaniki oto moje wątpliwości.
Pogrzebałem trochę w necie i tak wygląda kwestia uszczelek do miski olejowej (niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę):
1. Do silnika 1.9 TD dedykowana jest uszczelka z blachą: http://www.iparts.pl/czes...-713194300.html
2. Do silnika 1.9 TDI dedyowana jest uszczelka bez blachy (za to z różnymi konfiguracjami: papierowe, gumowe, gumowo-metalowe): http://www.iparts.pl/czes...-101-21734.html

Jak dobrze rozumiem, konieczność wykręcenia smoka dotyczy motoru 1.9 TD czyli pkt. 1.
 
     
adams 
Passat Maniak



Auto: Passaterii
Silnik: VR6
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 565
Skąd: Tarnobongo/LBN
Wysłany: 09-07-14, 14:47   

nie smaruj uszczelki olejem bo nie o to tutaj chodzi

zamiast silikonu polecam specjalną masę do misek olejowych

http://allegro.pl/masa-us...4329775244.html

niektórzy skręcają na tą masę miski bez uszczelek i jest ok
_________________

 
     
Camel81 
Moderator



Auto: Volltreffer ;)
Silnik: VR5 AQN
Pomógł: 2 razy
Wiek: 32
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 1712
Skąd: Bütow
Wysłany: 09-07-14, 14:55   

adams napisał/a:

zamiast silikonu polecam specjalną masę do misek olejowych

http://allegro.pl/masa-us...4329775244.html




Mam to dane i się nie poci :D
_________________

 
     
KLICHO 
Passat Maniak



Auto: Passat B4
Silnik: 1z
Imię: Marcin
Pomógł: 6 razy
Wiek: 21
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 589
Skąd: Kielce
Wysłany: 16-07-14, 11:24   

Ja też wymieniałem uszczelkę do miski to użyłem uszczelki Reinz i delikatna warstwa czarnego silikonu chyba z K2 :) Wszystko ładnie trzyma nic nie poci
_________________
Mój passat http://passatb4.pl/forum/viewtopic.php?t=8384
 
 
     
mietek 
Młody


Auto: b3 variant automat
Silnik: 1.8 abs
Imię: Tomasz
Dołączył: 06 Cze 2014
Posty: 13
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 17-07-14, 01:17   

jeśli uszczelka nie jest ori to cienka warstwa silikonu dokręcamy z wyczuciem i jest ok
_________________
kupie rarytasy do b3 w dobrej cenie
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,42 sekundy. Zapytań do SQL: 11